|
Тестовий етап конкурсу "МАН-Юніор” |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ
«Історик-Юніор Ерудит 2013»
Шановні учасники конкурсу!
Для успішної участі в конкурсі та виконання тестових завдань цілком достатньо знань з шкільного курсу історії. Завдання складалися з урахуванням вимог шкільної програми за І семестр навчального року, а також за попередній семестр.
При цьому передбачається знання конкретних історичних подій, відомих історичних діячів, культурних здобутків, що належать до певних історичних періодів тощо. Типи завдань наближені до тестів при складанні ДПА та зовнішнього незалежного оцінювання. До завдань вищого рівня зазвичай входять завдання на встановлення відповідностей, ідентифікації авторства висловів тощо.
Для підготовки до конкурсу рекомендуємо також звернутися до архіву завдань конкурсу з історії, особливо за 2012-13 навчальний рік.
Матеріал відповідає підручникам, рекомендованим Міністерством освіти і науки України.
Рекомендовані підручники для 5-11 класів:
- В.С. Власов Історія України (Вступ до історії). 5 клас. - К.: Генеза, 2013
- О.І. Шалагінова, Б.Б. Шалагінов. Історія стародавнього світу. Підручник для 6 класу (інтегрований курс). – К.: Педагогічна преса, 2006.
- О.Б. Крижановский, Е.О. Хирная. История средних веков. 7 класс. – Львів: Оріяна-Нова, 2007
- В.А. Смолій, В.С. Степанков. Історія України. Підручник для 7 класу. – К.: Генеза, 2007.
- Ю.Ю. Свідерський, Т.В. Ладиченко, М.Ю. Романишин. Історія України. Підручник для 7 класу. – К.: Грамота, 2007.
- І.М. Ліхтей. Історія середніх віків. 7 клас. – К.: Грамота, 2007.
- Струкевич О.К., Романюк І.М., Пірус Т.П. Історія України. 8 клас. — К.: Грамота, 2007.
- Струкевич О.К. Історія України. 9 клас. — К.: 2009.
- Осмоловський С.О., Ладиченко Т.В. Всесвітня історія. 9 клас — К.: 2009.
- Струкевич О.К. Історія України 8 клас. — К.: 2008.
- Д’ячков С.В., Литовченко С.Д. Всесвітня історія. 8 клас. — Х.: 2008р.
- Гупан Н.М., Пометун О.І. Історія України 10 клас, К., 2011р.
- Турченко Ф.Г. Історія України 10 клас, К., 2000р.
- Полянський П.Б. Всесвітня історія 10 клас, К., 2003р.
- Щупак І.Я., Морозова Л.В. Всесвітня історія. 10 клас. – Запоріжжя: 2010р.
- Струкевич О.К., Романюк І.М. Історія України 11 клас, К., 2011р.
- Пометун О.І., Гупан Н.М. Історія України 11 клас, К., 2011р.
- Ладиченко Т.В. Всесвітня історія 11 клас, К.: 2012р.
- Завдання першого та другого ступеня складності пов’язані зі знаннями в галузях обраного в Конкурсі профілю: історії, хімії, біології, екології, фізико-математичних та природничих наук, історії розвитку науки та техніки, визначних відкриттів, винаходів та їх творців − учених, конструкторів і винахідників тощо. Такі завдання оцінюються відповідно в 3 та 4 бали.
- Розв’язання завдань третього ступеня складності потребує логіки, нестандартного мислення, вміння порівнювати, аналізувати тощо. Ці завдання оцінюються в 5 балів.
- До кожного завдання формулюються три-п’ять варіантів відповідей; на спеціальному бланку необхідно вказати лише одну правильну відповідь.
- Максимальна кількість балів, яку може отримати учасник – 150; з них 30 заохочувальних балів кожен учасник отримує на початку Конкурсу.
- Відсутність відповіді оцінюється в 0 балів.
- Якщо під час заповнення бланків вибрано 2 і більше відповідей на одне завдання, то відповідь вважається неправильною.
- За неправильну відповідь знімається 25 % від кількості балів, визначених за тестове завдання.
- Основним критерієм оцінювання результату є сумарна кількість балів, набрана одним учасником.
- «Відмінний результат», «Добрий результат» або сертифікат про участь у Конкурсі.
- Сертифікатами «Відмінний результат» нагороджуються учні, які набрали понад 75 % від максимальної кількості балів,
- «Добрий результат» — понад 50 %.
- Дипломами переможця Конкурсу нагороджуються учні, які набрали максимальну кількість балів (150 балів) в кожній з номінацій у відповідній віковій категорії.
- Керівники, які підготували призерів І (очного) та переможців ІІ етапу, відзначаються грамотами та подяками Національного центру «Мала академія наук України».
Результати "Юніор-2012"