Останнім часом не вщухають
розмови щодо змістовного наповнення шкільних історичних курсів. Довгий час
навчальні програми з історії були на маргенезі громадського життя, однак
останнім часом однією із постійно обговорюваних тем став зміст шкільної
історії. Громадськість звернула увагу на обставини написання програм та
підручників. А ці обставини виявились доволі утаємниченими. Як з'ясувалось,
процедура укладання програм та обрання шкільних підручників на конкурсах є
майже повністю закритою. Сподіваємось, освітяни добре пам'ятають перебіг подій,
пов'язаних з укладанням державного стандарту та навчальних програм у 2003-2004
роках. Тоді до обговорення залучалось широке коло фахівців-істориків,
методистів, учителів, громадські організації, навіть Рада Європи. Вибір
навчальних програм здійснювався прозоро на конкурсній основі. А сьогодні
процедура укладання програм та підручників з історії покрита завісою
таємничості. До написання засадничих документів історичної освіти залучені
люди, яких спеціалісти здебільшого не знають. І лише громадська увага до цієї
проблеми дещо вивела із тіні авторів навчальних програм.
Не так давно
активно обговорювалось питання про внесення змін до програми ЗНО-2013, згодом
постало питання щодо програми з історії для 5-го класу
від 2012 р. В інтерв'ю заслуженого вчителя України, кандидата педагогічних
наук Віктора Мисана особливо було звернуто увагу на суттєвий
перерозподіл часу на висвітлення славетних та знакових сторінок історії
України. Зверталась також увага на зникнення поняття "Українська
держава". До речі, маємо безпрецедентний випадок, коли підручник з історії
для п'ятого класу почали критикувати і бойкотувати ще до його виходу в світ... Читати далі... (За матеріалами Освіта.ua)
|